Stop dine bekymringstanker – ved at gøre ingenting.

Stop dine Bekymringstanker

Stop dine bekymringstanker

Hvad – nu – hvis?

Er det sådanne bekymringstanker du rammes af ind imellem – eller måske ofte?

Hvad – nu – hvis:

  • hun blev sur
  • han tænker dårligt om mig
  • jeg ikke klarer den opgave
  • jeg ikke når det til tiden?
  • hun synes jeg er for meget
  • de synes jeg er mærkelig

osv.

Jeg møder dagligt mennesker som bekymrer sig rigtig meget. Og der er selvfølgelig situationer, eller tidspunkter i livet, hvor vi rammes af kriser, og hvor det selvfølgelig er helt naturligt, at vi bliver bekymrede – og det er ikke de bekymringstanker jeg tænker på i det jeg skriver her.

Derimod er det alle de tanker som dukker op i ny og næ, uden at der er en reel grund til at bekymre sig, og hvor det alene er en gammel vane, og hvor vi bare lader disse tanker styre os – med ubehag til følge.

Bekymringstanker som disse eksempler ovenfor, er kan dræne dig rigtig meget, og det er spild af din gode energi.

Prøv denne teknik:

En teknik jeg gerne vil dele med dig er, at du ikke skal gøre mere og mere, for at få disse tanker til at gå væk.

Du skal derimod gøre mindre – ja, faktisk skal du slet ikke gøre noget.

Med det mener jeg, at når du får en “Hvad-nu-hvis…?” tanke, så gør ingenting ved tanken, men fokuser, og fordyb dig derimod, i præcis det du foretager dig, liiige nu i dette øjeblik.

F.eks.
Hvis du sidder du i bussen, så studér intensivt trafikken udenfor – læg mærke til de huse eller butikker du kører forbi.

Står du under bruseren så nyd øjeblikket fuldt ud, ved at fokusere på det varme vand der risler ned over dig, eller den bløde skummende shampo i dit hår.

Sidder du i sofaen, så nyd aromaen og smagen af din kaffe eller the.

Altså – GØR ingenting – nyd den luksus DET er, og du vil finde en del af dig selv, som du måske har glemt eksisterede.

Hvis det er om natten dine bekymringstanker forstyrrer:

Så stå ud af sengen og gøre et af to ting: gå ind i et andet rum; stuen, eller køkkenet. Drikk et glas mælk, spis en kiks, og bare nyde dét; smage det, og mærke det, og så ind i seng igen.

Eller; stå ud af sengen, ryste puden og dynen, vende dem, læg dig igen. Mærk den nu kølige pude mod din kind, mærk dynen omslutte dig, kun føle dét, – og virker det ikke, så se lidt kedelig tv og SE det (uden at tænke)

Skal du tideligt op på job, så kan stressen ved ikke at kunne sove for bekymringstanker gøre dig lysvågen, men prøv det alligevel; det med bare at MÆRKE puden, dynen, eller det der nu føles rart for dig.

Hvorfor teknikken om bekymringstanker virker?

Det er bevist at vi selv har magten til at ændre vores tankegang. Vi kan selv bestemme hvad vi vil tænke – det er ikke altid lige let i starten, men ved øvelse så kan du træne dig til at skabe andre tanker.

Når vi ændrer vores tanker, skaber vi biokemiske forandringer i vores hjerne, og det har indflydelse på, hvordan vores krop og sind reagerer.

Når du ændrer dine tanker, ændrer du dermed din realitet og din oplevelse af virkeligheden.

Prøv denne teknik, stop dine bekymringstanker, og brug din energi på noget der bringer dig noget godt.

Det fortjener du.

Har du brug for hjælpe til at omprogrammere dine tanker – eller stoppe dine bekymringstanker, så kontakt mig endelig, og få en gratis afklarende samtale, og hør hvordan jeg kan hjælpe dig.